Pitkän blogihiljaisuuden jälkeen, olen päättänyt vähän uudistaa tätä kokonaisuutta ja palata taas kirjoittamaan. Tuntuu kuitenkin siltä, etten halua poistaa kaikkia vanhoja kirjoituksia, koska ne ovat osa minua ja niillä on siinä hetkessä ja tilanteessa ollut merkitys. Eli jätän ne tänne luettavaksi, vaikka kirjoitusten suunta muuttuukin tästä eteenpäin.

Palaan vielä kuitenkin sen verran vielä vanhaan, että selitän elämäntilanteeni ja ikäänkuin "suljen" vanhan blogiminäni.

Osasyy muutokseen blogissakin on se, että erosin 2,5 vuoden seurustelun jälkeen poikaystävästäni. Siis samasta miehestä, josta olen myös vuoden takaisissa kirjoituksissa puhunut. Ero oli yhteinen päätös, joka oli hyvin kauan (ellei jo alusta lähtien) tehnyt tuloaan. Oloni on vapautunut ja huomaan vasta nyt, miten tuo suhde tavallaan imi minusta energiaa ja voimavaroja. En kuitenkaan lähtenyt aikaisemmin suhteesta, koska rakastimme toisiamme paljon ongelmista huolimatta. Oikeastaan tuntuu, että rakastan häntä vieläkin, mutta olen vihdoin tajunnut ettei rakkaus yksinään riitä. Ero on kaikin puolin ollut helppo, koska emme missään vaiheessa muuttaneet yhteen ja viime ajat näimmekin vähemmän. Lasku sinkkuuteen on ollut siis helppo, olin jo tottunut nukkumaan enemmän yksin ja nojaamaan vaikeissa tilanteissa ystäviini poikaystävän sijaan.

Tämän blogin perustin aikoinaan siksi, että halusin vaikeina hetkinä purkaa tuntojani johonkin. Siksipä vanhat kirjoitukset ovatkin pääosin sävyltään negatiivisia ja valittavia.

Nyt minusta tuntuu, että haluaisin kirjoittaa johonkin ylös asioista, joista olen onnellinen. Ehkä pelkään vielä yksinäisyyden lyövän vasten kasvojani ja tarvitsevani konkreettisia todisteita siitä, että minulla on syytä myös onneen. Uskon myös ihmisen olevan sitä onnellisempi, mitä enemmän hän keskittyy onnellisten asioiden ajattelemiseen.

Niinpä tästä lähtien jokainen postaus käsittelee jotakin aihetta, josta olen kiitollinen tai onnellinen. Vaikka blogi tulee edelleen olemaan pääasiassa minua varten, aion jättää loppuun aina kysymyksen siitä, mikä tekee SINUT onnelliseksi. Mikäli onnistun edes yhden lukijan ajattelemaan oman elämänsä onnea, olen tyytyväinen. Hyvän voi laittaa kiertämään.